FAQ zijn nu belangrijker dan ooit in uw website
In eerste instantie zijn FAQ (veelgestelde vragen) op websites gezet om de bezoeker beter te kunnen bedienen en eventuele (voor de hand liggende) vragen meteen beantwoord ziet. Voornamelijk wordt dit nu nog ten volle benut door de grote bedrijven die op deze manier kunnen besparen op telefonische diensten door hun klanten er simpelweg naar te verwijzen als eerste 'hulplijn'.
Als 'goede' webmaster kan je deze functie ook in zetten als wapen in het SEO-arsenaal waarmee bepaalde zoektermen in een FAQ een extra zoekresultaat kunnen opleveren voor de klant (toch zeker in de buurt).
Tot nu toe werd er voornamelijk gezocht met één zoekwoord of een combinatie van een paar maar nu met de komst van de 'Smart Speaker' à la Google Home en de Homepod van Apple worden er steeds meer 'volledige' vragen gesteld. Deze volledige vragen leveren op hun beurt ook weer zoekresultaten op. Dus, hoe meer er 'gevraagd' wordt, hoe minder er 'gezocht' wordt. Met ander woorden, binnenkort worden de vraagresultaten misschien wel belangrijker dan de zoekresultaten. Best toch nog wat vragen in de website beantwoorden.
Ivan Jans
UP-TO-DATE WebDesign